دانلود کتاب الطریقه النقیه

دانلود کتاب الطریقه النقیه

الطریقه النقیه یک شرح فارسی روان و رایج برای کتاب سیوطی که یک کتاب نحوی است می باشد که نوشته ابوعبدالله جمال الدین عبدالله بن مالک جبانی می باشد.

ابو عبدالله جمال‌الدین عبدالله بن مالک جیّانى ( ۶۷۱ – ۶۰۰قمری) از نحویان بزرگ قرن هفتم هجرى بود. الفیه او شهره آفاق است و بر آن شرح‏هاى گوناگونى از لحظه‏هاى آغازین ظهور آن تا قرن‏ها بعد، نگاشته شده است.
وی افزود: یکى از مشهورترین این شرح‏ها، شرح ادیب و دانشمند بزرگ قرن نهم هجرى «جلال‏الدین ابوالفضل عبدالرحمن سیوطى» با عنوان «النهجه‌المرضیه» است. این شرح قرن‏هاست در حوزه‏هاى علمى به ویژه در ایران تدریس مى‏شود و حواشى و شروح فراوانى بر آن نوشته شده که یکى از آنها، اثر حاضر تحت عنوان «الطریقه النقیه؛ شرح فارسى النهجه المرضیه» است.
یزدانی درباره ویژگی این اثر تصریح کرد: نویسنده به دلیل آن که دیگر شروح این کتاب، مطالب را دسته‏بندى نکرده و تنها به توضیح عبارات و مطالب مشکل و دور از ذهن مبتدى روى آورده‏اند، به چنین شرحى پرداخته است.
چاپ چهارم کتاب «الطریقه النقیه» با عنوان «الطریقه النقیه؛ شرح فارسى النهجه المرضیه» از سوی موسسه بوستان کتاب در شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۲۶۸ صفحه، قطع وزیری و جلد شومیز برای عرضه در نمایشگاه کتاب به زودی منتشر می‌شود.
بیست ‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شانزدهم تا بیست ‌و ششم اردیبهشت ماه با حضور ناشران داخلی و خارجی در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 

دانلود کتاب الطریقه النقیه فایل شماره اول

دانلود کتاب الطریقه النقیه فایل شماره دوم

دانلود کتاب الطریقه النقیه فایل شماره سوم

دانلود کتاب الطریقه النقیه فایل شماره چهارم

دانلود کتاب الطریقه النقیه فایل شماره پنجم

 

منبع







۰ ۰
نظرات(۰)


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی



آیت الله سیدمحمدصادق حسینی طهرانی :
مومن باید در طول روز یک ساعت خلوتی با خدا داشته باشد و در آن ساعت به او توجه کند و در طول اشتغال به امور دنیا نیز خلوت درون خود را حفظ نماید بدون خلوت و عزلت از مردم و از کثرات، عشق الهی برای کسی حاصل نمی شود؛ حتی انبیاء الهی نیز مقداری از عمر خودشان را در عزلت یعنی خلوت با خدا به سر می بردند.